100% собствено, органично произвдоство

Безплатна доставка за София

Елате и сами наберете зеленчуците

Полезни съвети

За вкусните смокини и безкрайните им ползи

Смокините са един от плодовете, който сме свикнали да приемаме по-скоро в сушено състояние. Причина за това е краткият сезон на пресните смокини, както и фактът, че не са особено трайни. Сушените смокини са също толкова полезни както и пресните, като разликата между тях е, че сушените съдържат повече захари. 100 г пресни смокини имат 74 ккал, докато същото количество сушени – цели 250 ккал. Освен това сушените смокини имат по-висок гликемичен индекс, затова внимавайте с количеството.
Смокините са изключително полезни за здравето на костите – съдържат магнезий, калций и витамин К2, които имат важна роля в изграждането на костите. Те са отлично средство за поддържане на добро сърдечно здраве. Съдържат омега-3 и омега-6 мастни киселини, както и фенол – те предпазват от коронарни заболявания. Освен това магнезият и калият поддържат кръвното налягане в норма. Причина за това е съотношението между натрий и калий в смокините – високо съдържание на калий и ниско съдържание на натрий, а хипертонията може да възникне, когато има повече прием на натрий, отколкото на калий.
Съдържат и пектин, който ускорява метаболизма и действа благоприятно на храносмилателната система. По този начин смокините спомагат за сваляне на килограми. Освен това помагат за намаляване на натрупания холестерол в организма, което е още една причина смокините да са полезни за сърцето. Разтворимите фибри в смокините дават усещане за ситост и стабилизират нивата на кръвната захар. В смокините има и неразтворими фибри, които пък прочистват дебелото черво. Смокините са богати на плодови антиоксиданти, които са изключително полезни за здравето на очите (по-полезни от растителните антиоксиданти, включително морковите). В смокините има и високи нива на желязо, затова се препоръчват при анемия. Бременните също трябва да поддържат високи нива на червени кръвни клетки, затова също се
нуждаят от допълнително желязо. В смокините има и високи нива на клей, затова консумацията им е изключително благотворна
при болки в гърлото. Каша от пресни смокини пък може да се използва като маска за лице.
Смокините могат да се ползват и за полова слабост – препоръчва се консумацията на 2-3 смокини сутрин, накиснати в мляко от предната вечер.
Смокините облекчават умората и изпълват организма с енергия. Препоръчват се например за консумация от хора, които дълго време са боледували и нямат сила. Освен това ускоряват дейността на мозъка.
Смокините съдържат и витамин В6, който укрепва сърдечносъдовата система и облекчава предменструалния синдром и дискомфорта, свързан с него. Сушените смокини съдържат до 50 пъти повече полифеноли от останалите плодове и зеленчуци – полифенолте неутрализират свободните радикали и помагат на организма да ги изхвърли. По този начин предпазват от хронични заболявания. Съветваме ви, ако досега не сте били любители на смокините, то тази година да наблегнете на консумацията им в прясно състояние. А през останалото време хапвайте по 1-2-3 сушени
смокини дневно, които може да добавите към овесена каша, бисквити, смути, а дори и салата.

 

Полезни съвети

За ползите от консумацията на хрян

Вие хапвате ли често хрян? Ползвате ли го като подправка към различни ястия? Или ви плаши пиперливия му вкус? Както всяко нещо с по-различен вкус, хрянът е едно от супер полезните растения, които обаче не се ползват много често. Ако сте от хората, които не използват хрян в кухнята си, смятаме да ви разкажем за какво е полезен и в края на статията да променим мнението ви за него....

Съкровищата на зимната кухня – кисело зеле

Какво би била Коледа без сарми, какво би била зимата без кисело зеле! В българската кулинарна традиция има няколко устойчиви мотива и киселото зеле е един от тях. Малко са семействата, които не приготвят домашно такова и едва ли има кухня, в която поне веднъж зимно време да не се сготви кисело зеле със свинско или да се направят сарми със зелеви ли...