100% собствено, органично произвдоство

Безплатна доставка за София

Елате и сами наберете зеленчуците

Полезни съвети

Бланширане на зелени зеленчуци

Бланширането е най-добрият метод за обработка на зеленчуци.

Пролетното време е любимо на шеф-готвачите, просто защото необходимостта от термична обработка намалява, за сметка на нарастващото разнообразие на сезонните продукти.

 

Всеки професионалист ще потвърди, че, колкото по-дълго се готви един свеж продукт, било то плод, зеленчук или подправка, толкова повече от ценните си качества изгубва той.

 

Ето защо бланширането е сред най-добрите методи за "готвене" през топлите месеци.

 

Минимална работа с ножа, бърза "баня" във врящата вода, шокиране в студена вода, малко подправки на вкус и придобивате едно чудесно сезонно блюдо.

 

Правилата на бланширането

Няма строго написани закони по темата кои зеленчуци стават за бланширане и как да се комбинират впоследствие. Методиката, която ще споделим с вас, е подходяща за повечето пролетни зеленчуци със зелен цвят, включително за представители на семейство бобови.

 

1. Използвайте голяма тенджера, пълна с вода. Когато потопите зелен зеленчук във вряща вода, в него настъпват няколко промени. Първо, бланширането ще унищожи достатъчно от клетъчната му структура, за да омекне, без да изгуби хрупкавите си свойства. Второ, междуклетъчните газове ще се разширят и ще "избягат" от зеленчука под формата на малки мехурчета.

 

Именно това освобождаване на газ предизвиква промяната в цвета от светъл към наситен, позволявайки на пигмента хлорофил да покаже пълния си блясък. В същото време, ензимите, които разрушават зелените пигменти и ги превръщат в кафяви, се унищожават.

 

Точно поради тази причина бланшираните зеленчуци изглеждат много по-ярки и са такива за по-дълго време, в сравнение с пресните. Разбира се, ако продължите да ги готвите, хлорофилът ще изчезне и зеленчуците ще придобият нежелан кафяв оттенък.

 

Целта на бланширането е именно запазването на свежестта на зеленчуците и точно заради това е необходимо голямо количество вода. Така водата запазва температурата си и след прибавянето на зеленчуците, които, от своя страна, се готвят по-бързо.

 

2. Бланширайте различните зеленчуци поотделно. Аспержите са различни от граховите зърна. Всички зеленчуци имат нужда от различно количество време заради различните си размери, плътност, свойства и т.н.

 

Единственият начин за постигане на съвършената порция бланширани зеленчуци е готвенето им поотделно.

 

3. Готовите зеленчуци шокирайте със студена вода. Ако не вярвате в този метод, направете си експеримент с грах, който току-що сте бланширали. Изсипете го директно в купата и го оставете да се охлади там. Това, което ще откриете след половин час, няма да ви хареса.

 

Заради топлината, граховите зърна в центъра ще са се размекнали и ще изглеждат преварени. Шокирайте ги със студена вода и това няма да се случи.

 

 

Полезни съвети

За ползите от консумацията на хрян

Вие хапвате ли често хрян? Ползвате ли го като подправка към различни ястия? Или ви плаши пиперливия му вкус? Както всяко нещо с по-различен вкус, хрянът е едно от супер полезните растения, които обаче не се ползват много често. Ако сте от хората, които не използват хрян в кухнята си, смятаме да ви разкажем за какво е полезен и в края на статията да променим мнението ви за него....

Съкровищата на зимната кухня – кисело зеле

Какво би била Коледа без сарми, какво би била зимата без кисело зеле! В българската кулинарна традиция има няколко устойчиви мотива и киселото зеле е един от тях. Малко са семействата, които не приготвят домашно такова и едва ли има кухня, в която поне веднъж зимно време да не се сготви кисело зеле със свинско или да се направят сарми със зелеви ли...