100% собствено, органично произвдоство

Безплатна доставка за София

Елате и сами наберете зеленчуците

Полезни съвети

Копривата – пролет и здраве в чинията

Копривата е една от най-полезните храни, които пролетта ни носи. Макар много хора да се плашат от нея, тя всъщност е истинска съкровищница. Ако и вие сте от тези, които се страхуват, че копривата може да ги опари, ще ви успокоим веднага, че преминала през термична обработка копривата губи това си свойство.

Копривата съдържа изключително много полезни вещества, което я прави една от супехраните. Консумацията на ястия с коприва или чай от коприва носи куп благоприятни ползи за здравето ни.

  1. Копривата е полезна за хора, страдащи от заболявания на дихателната система като сенна хрема, астма, сезонни алергии. За справяне с такива проблеми се препоръчва чаят от коприва.

  2. Копривата има противовъзпалителни свойства – заради това често се използва за лечения на възпаления като артрит или хронична болка в мускулите. Успешно се справя и с подагра.

  3. Полезна за женското здраве – помага на жени с болезнена менструация, като успокоява спазмите и подуването на корема, а освен това и за жени в менопауза, тъй като спомага за възстановяване на хормоналния баланс.

  4. Спомага за изхвърляне на токсините – комбинацията от вещества в копривата благоприятстват отделянето на токсините от организма. Освен това има и диуретични свойства.

  5. Подобрява функциите на храносмилателната система като спомага за по-лесно усвояване на хранителните вещества и подобрява перисталтиката.

  6. Помага при остеопороза – това е благодарение на минерала брон, съдържащ се в големи количества в копривата. Той спомага за усвояването на калция и по този начин може да предотврати остеопорозата.

  7. Полезна е и за мъже за предотвратяване на увеличаване на простата – при наличие на вече увеличена простата обаче, копривата не може да помогне.

  8. Притежава антиоксидантни свойства.

  9. Подобрява здравето на кожата и спомага за справяне с акне и други бактериални инфекции по кожата. Освен това може да намали появата на белези и петна по кожата.

  10. Има кръвоспиращо действие и спомага за по-бързо зарастване на рани.

  11. Нормализира дейността на сърдечно-съдовата система.

  12. Подобрява дейността на черния дроб и на пикочния мехур.

  13. Подобрява зрението.

  14. Понижава нивото на кръвна захар в организма.

  15. Повишава хемоглобина.

  16. Може да се използва срещу пърхот и косопад.

  17. С коприва могат да се правят подхранващи маски за лице.

  18. Насища кръвта и тъканите с кислород.

  19. Запарки от коприва спомагат за възстановяване след коремни операции.

  20. Помага за справяне с пролетната авитаминоза, дължаща се на дългия зимен период, в който сме лишавали организма си от пресни плодове и зеленчуци.


 

Интересен факт за копривата е, че може да се консервива или замразява, без да губи полезните си качества. Така че, ако има откъде да си наберете млада коприва, или да си купите такава, запасете се с големи количества, които може да съхранявате спокойно във фризера.

За замразяване на копривата трябва просто да я почистите, измиете, да изсушите листенцата и да я замразите на порции. Копривата е много вкусна на супа, яхния или с ориз. Авантюристите дори я добавят в сутрешното си смути.


 

Полезни съвети

За вкусните смокини и безкрайните им ползи

Смокините са един от плодовете, който сме свикнали да приемаме по-скоро в сушено състояние. Причина за това е краткият сезон на пресните смокини, както и фактът, че не са особено трайни. Сушените смокини са също толкова полезни както и пресните, като разликата между тях е, че сушените съдържат повече захари. 100 г пресни смокини имат 74 ккал, докато същото количество сушени – цели 250 ккал. Осв...

Ето с кои храни да се предпазим от настинка

С това непрекъснато променящо се време навън никой не е застрахован от настинка. Не преценяваме как точно да се облечем. Освен това грипът продължава да върлува и дори по-студените температури за кратко да са го стопирали, то при най-малкото затопляне, отново ще започнат болестите. Затова е изключително важно да се грижим добре за себе си и за близките си. Разбира се, храната оказва з...