100% собствено, органично произвдоство

Безплатна доставка за София

Елате и сами наберете зеленчуците

Полезни съвети

Ето с кои храни да се предпазим от настинка

С това непрекъснато променящо се време навън никой не е застрахован от настинка. Не преценяваме как точно да се облечем. Освен това грипът продължава да върлува и дори по-студените температури за кратко да са го стопирали, то при най-малкото затопляне, отново ще започнат болестите. Затова е изключително важно да се грижим добре за себе си и за близките си.

Разбира се, храната оказва значение и на това дали ще се разболеем и ако пък се разболеем, колко време ще бъдем болни и колко тежко ще изкараме болестта. Силата на имунната система зависи най-вече от това какво ядем, а всички сме наясно, че точно имунната система се бори с болестите.

Известната британска диетоложка Джулиет Келоу споделя 4 храни, на които да наблягаме, ако почувстваме леко неразположение в организма.

На първо място, разбира се, преди храната е водата! Задължително трябва организмът да е достатъчно хидратиран и да приема достатъчно вода, ако искаме да се справим бързо с настинката. Ето и кои са 4-те храни, с които да обогатим менюто си, ако се разболеем.

  1. Спанак

Той е полезен по няколко причини. От една страна, изключително богат на витамини и минерали. Съдържа в големи количества желязо, както и фолиева киселина и витамин С. Те намаляват умората и енергизират тялото. Освен това спанакът повлиява на съня, а сънят е важен за имунната система. Затова бабите ни са ни казвали „Наспи се и ще оздравееш“.

  1. Яйца

Яйцата съдържат витамини от целия В комплекс, които помагат за нормалното функциониране на нервната система. Съдържат и триптофан, който подсилва апетита – а знаем, че когато сме болни, рядко имаме голям апетит. Богати са и на витамин D, който е особено ценен през зимата, когато няма много естествена светлина. Разбира се, хапвайте само домашни яйца от проверени източници, ако искате да сте сигурни в произхода им.

  1. Пълнозърнести храни

Продуктите, приготвени с пълнозърнесто брашно, влияят върху нивата на кръвната захар в организма. Това оказва влияние върху апетита, като го обостря, и спомага за преобразуването на триптофан в серотонин.

  1. Бадеми

Всички ядки са полезни, но бадемите са просто изцерители. Богати са на фибри, растителни протеини и витамини от целия В-комплекс. Освен това съдържат магнезий и желязо. Също спомагат за регулиране на кръвната захар в организма. За да си набавите тези полезни вещества, трябва да хапвате бадемите сурови.

Най-важното нещо, което трябва да избягваме, за да предпазим имунната си система, е захарта. Тя е най-големият унищожител на имунитет. Така че следващият път, когато детето ви се разболее и се затръшка, че не е гладно, но иска сладкиши, просто не му давайте (освен ако не са без захар), защото в стремежа си да дадем някаква храна, само засилваме симптомите на болестта и убиваме белите кръвни клетки, които би трябвало да я лекуват.  

Полезни съвети

За ползите от консумацията на хрян

Вие хапвате ли често хрян? Ползвате ли го като подправка към различни ястия? Или ви плаши пиперливия му вкус? Както всяко нещо с по-различен вкус, хрянът е едно от супер полезните растения, които обаче не се ползват много често. Ако сте от хората, които не използват хрян в кухнята си, смятаме да ви разкажем за какво е полезен и в края на статията да променим мнението ви за него....

Съкровищата на зимната кухня – кисело зеле

Какво би била Коледа без сарми, какво би била зимата без кисело зеле! В българската кулинарна традиция има няколко устойчиви мотива и киселото зеле е един от тях. Малко са семействата, които не приготвят домашно такова и едва ли има кухня, в която поне веднъж зимно време да не се сготви кисело зеле със свинско или да се направят сарми със зелеви ли...